mandag den 24. marts 2008

Eksploderende minialbum

Jeps det er den direkte oversættelse fra engelsk på beskrivelsen af det minialbum jeg har lavet i dag. Jeg fandt beskrivelsen på http://www.docrafts.co.uk/asp/projects/project.asp?id=1691 og tænkte at det var perfekt til det "telegram" jeg gerne vil lave til min venindes datter. Hun skal konfirmeres her den 13/4 og jeg er inviteret med. Vi har lært hinanden at kende via Det danske spejderkorps, og jeg har set hendes datter vokse fra mikrospejder på 6 år til den unge dame hun er idag. Derfor besluttede jeg mig til at temaet for minialbummet skulle være hendes spejderliv, og derfor er teksten i albummet da også spejderloven. Desværre er hun ikke spejder mere, men jeg håber at det kan vække nogen gode minder når hun ser det her.

Her er de to første lag samlet, desværre glemte jeg at tage billeder af det nederste lag inden jeg monterede :-(


Her er tredje lag kommet på. Her mangler et par billeder i det jeg jo mest har billeder af hende som minispejder, og derfor mangler de nyeste spejderbilleder. Dem håber jeg at få fra en af de andre ledere i gruppen, eller fra hendes mor.

I midten kan du se spejderlovens indledende tekst, de enkelte dele af loven er fordelt over hele albummet.
Og her er så låget der skal på. Man folder det hele sammen som en stor firkant, og putter låget på. Og når så hun binder op og løfter låget så "eksploderer" det hele :-) deraf navnet. Jeg har ikke puttet så meget pynt på, for det papir jeg brugte viste sig at være en smule tykkere end jeg havde regnet med, så det fylder en del i sig selv.... men der skal lige en spejderlilje og et gruppemærke på et eller andet sted for ellers er det jo ikke færdigt. Der er dog også et par tomme pladser hvor jeg kan skrive en lille hilsen, det er jo et telegram :-)

6 kommentarer:

Galmaran sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
Jette/Thanni sagde ...

Det er rigtig rigtig sødt - og en fin idé til et konfirmationstelegram ;)..det skal hun nok blive glad for :)

Linda sagde ...

Wauw Gitte hvor er det flot, det kan hun da ikke andet end blive glad for.Du har da godt nok været produktiv :0)

maria sagde ...

Super flot album, det kan da kun falde i god jord.

Rikke Eskildsen sagde ...

Hvor er det flot. Det kan da kun blive godt modtaget.

Anne Bente sagde ...

wawwww det album der var da bare super flot:)