søndag den 30. marts 2008

Flere kort med 2 stykker mønsterpapir

Så er jeg tilbage efter en forrygende weekend i sommerhus ved Holmsland. Charlotte, Gitte S, Jane, Anne, Karina og jeg har brugt en weekend på at lave scrapbooking, kort, pjatte, spise fisk og generelt hygge os alt hvad vi kunne. Det har bestemt ikke gået stille for sig, men jeg tror at jeg vil lade det blive ude fra denne blog hvad angår nærmere detaljer.... det skal opleves før man forstår det :-)
Jeg fik noget rigtig smukt mønsterpapir derude, det besluttede jeg mig til at se hvor mange kort jeg kunne lave med. Ud af 2 stykker mønsterpapir (og selvfølgelig et antal stykker karton) har jeg lavet de følgende fire kort, og har stadig papir til et kort mere.


Denne ide har jeg liftet fra en bog som Charlotte havde med. Kan ikke huske titlen, men den var hollandsk-

Mit første forsøg med Criss Cross kort.her valgte jeg den mintgrønne farve som bund for at det hele ikke skulle være lyserødt.

Her er så brugt resterne fra Criss Cross kortet, den anden trekant af hvert mønster. Stemplet med tillykke er faktisk to forskellige, et fra 7 Gypsies der danner rammen og et unmounted som giver teksten. Begge dele var Charlottes medbragte, men jeg må eje det fra 7Gypsies.


Her forsøgte jeg med et gate fold. desværre gaber det lige 3-4 mm men det var der ikke meget at gøre ved. Knapperne der danner låsen er lavet med to punches fra Nellie snellen, et der laver hullerne og et der laver cirklen. Inde i kortet er monteret dels en grøn firkant til tekst, og dels to tags i små lommer. Denne ide fik jeg fra Anne der sad og lavede et meget flot kort med denne ide indeni.

4 kommentarer:

Mutte sagde ...

Sikken en masse flotte kort du nåede at få lavet.Criss Cros kortet er flot med den mint grønne kant

Stine sagde ...

hold op nogle flotte kort elsker de farver.

Jette/Thanni sagde ...

Det var da nogen rigtig søde kort i nogen dejlige farver - især det crisscros kort er super!! :)

Rumlebumle sagde ...

Hvor ser det dog godt ud alt det du har fået lavet og hvor lyder det til I har haft en dejlig tur.. :)