søndag den 11. maj 2008

Andet end Scrap

Nu har jeg jo glad fortalt om min gøren og laden på scrapområdet herovre, men jeg laver altså også andet. I hele ugen har jeg jo været på konference, det vil jeg ikke kede jer med, men her til morgen kørte jeg ud til området ved Cape Kennedy og fik endelig kajak under fødderne igen. Jeg var på manatee-sighting, altså ude for at finde søkøer, og det lykkedes da også. Men faktisk endte det med at blive delfinerne der stod for det meste af underholdningen, de har nemlig en vane med at svømme op gennem den kanal hvor søkøerne også holder til for at fiske, og de har en vældig underholdende måde at fiske på. man kan se de tøffer stille og roligt rundt, pludselig sætter de i fart (man kan følge bølgen de sætter i gang) og når de når frem til fisken så kaster de den op i luften, og springer op og fanger den. Det giver altså nogle rimeligt tydelig plask når sådan en moppedreng pludselig hopper op af vandet 4-5 meter foran en! Jeg ville vældig gerne vise jer det, men i må nøjes med et plask for det går altså pænt hurtigt og det kommer som lyn fra en klar himmel så man kan ikke rigtig forberede sig på at fotografere... og jeg skal jo også lige holde kajakken på rigtig kurs samtidig :-)

Pipfugle har de da også :-) Rovfuglen her havde fanget lidt frokost som den var i gang med at fortære, de andre stod klar på spring for at fange lidt. Der var mange forskellige af de her hejrer/traner/storke hvad end de hedder....vores instruktør fortalte hvad de hed... men jeg fik ikke lige skrevet noter :-)



På et tidspunkt holdt vi pause, her lagde vi til land og vadede så rundt i det 30-40 cm dybe vand. her fik vi besøg af ham her, han er ikke så stor ca 30-40 cm i diameter til gengæld havde jeg ham så også på helt tæt hold lige foran mine fødder :-)

På vejen hjem fik vi lige lidt mere underholdning, 20 meter før vi skulle i land sprang der pludselig en delfin 1-2 meter foran den forreste kajak, og så underholdt han os i øvrigt 10-15 minutter inden vi nærmest måtte tvinges i land. Igen et ringe billede, han er altså svær at fange men jeg håber i kan se ham "klokken 11" i forhold til stævnen på min kajak.

5 kommentarer:

Rikke Eskildsen sagde ...

Hold da op en tur, det lyder rigtig spændende. Og som en dejligt tur

Charlotte Ravn sagde ...

Det lyder som om du har haft en alletiders tur! Spændende ting du har oplevet og sikke nogle flotte ting du har lavet til diverse workshops!

Linda sagde ...

Alt så Gitte - du får da virkelig en på opleveren :0) Der er ikke noget som delfiner der leger. Jeg er vil med de dyr. Jeg glæder mig til at høre mere om turen når du kommer hjem.

Karina sagde ...

Ja jeg behøver vel ikke sige at jeg også glæder mig til både at høre og se. :-) Du forstår virkelig at gøre sådan en arbejdstur til en oplevelse. Glæder mig til at se dig på dansk jord igen.

Knus

Susanne Meltesen sagde ...

Uuuhhhh - misundelse er en grim ting, men du må altså bære over med mig... ;o)

Lyder til, du virkleig har oplevet en hel masse.