fredag den 6. juni 2008

Kortmageri i skyggen

Jeg nyder i høj grad vejret i disse dage, men en gang i mellem bliver jeg altså nødt til at krybe i skyggen. Så kan jeg jo passende sidde og nusse med lidt kort nu da fokus i denne weekend er på at slappe af :-) Jeg har derfor fået lavet at par kort, og har prøvet at lave noget af det lidt anderledes end jeg plejer, håber det kan ses.


jeg forsøger også at få brugt noget af det mønsterpapir jeg har liggende, og noget af det er så smart at ikke bare er det dobbeltsidet, men bagsiden er faktisk delt i 4 felter med fire forskellige motiver.............så er det let at sætte ting sammen. knapperne i midten af blomsterne er brads.

Jeg har lige fået de runde stempler "sentiments" da jeg var i USA, dem kan jeg altså vældig godt lide. Glæder mig til den dag der kommer mange flere stempel tekster på dansk.

Her skulle jeg lige prøve at dele papiret ved at rive, og så lave en bort der i virkeligheden bare var det hvide kort bagved. Blomsterne er så udstanset i to størrelser og drysset på med lind hånd. Jeg syntes så at den øverste del var lidt tom, det blev løst med en tag med tekst bundet fast på en lidt anderledes måde.

Her er jeg så tilbage i stemplerne, men jeg kunne ikke lade være. Lånte Janes stempel i mandags og måtte altså prøve et kort med koen her. Så ideen med den "sjuskede" streg i kanten på en eller anden blog, syntes faktisk den er ret sød.

Dette kort er et bestillingsarbejde. Skulle lave et kort til et Sølvbryllup som også skulle være lidt større end sædvanligt. Dette endte i A5, jeg skulle jo også have plads til begge stempelmotiverne :-). Blomsterne er lavet med retro flower punch i to størrelser og med en lille knap i midten som har fået snor på.

5 kommentarer:

Linda sagde ...

Hvor hyggeligt - det samme sidder jeg og gør Gitte, men er lige inde vid PC'en og lifte lidt. Dine kort er bare så flotte - jeg er vilt med dit sølvbryllups kort :0)

Helle sagde ...

det er nogle rigit søde kort.... og tak for ideen med brugen af "forever friends" stemplet.. jeg har også den serie stempler... havde bare ikke lige tænkt på at bruge dem til kort. God weekend til dig Gitte.

Knus Helle
(tobiaskristian)

marianne sagde ...

Jeg er helt forelsket i de to øverste kort. Farverne og opsætningen er helt fantastisk.. ;o)

Pia sagde ...

super flotte kort i dejlige farver

Nina sagde ...

Utrolig läkre kort du laver!