søndag den 13. juli 2008

BOM - Book of Me

Så har jeg taget hul på projektet "Book of Me". Jeg har valgt en lidt utraditionel størrelse 6X12" ide jeg har en ide om at samle albummet med Zutter indbinding og syntes det er et lidt fedt format.
Jeg følger udfordringerne på Scrapcat, så nummer et var en indlednings side, og den blev så som vist nedenfor. Jeg har valgt at alle har en hvid ramme, siderne bliver to-sidet så den hvide side kommer til at bære et LO på hver side.
En anden udfordring er at jeg for hvert LO skal bruge noget af det jeg har på lager men aldrig har åbnet. Her brugte jeg dels swirls die som jeg købte for nyligt hos Unik Hobby, og dels et alfabet som jeg købte hos CT craft en gang i det tidlige forår.
Billedet er taget af en fotograf i forbindelse med udarbejdelse af bogen "Fritid" som jeg var med i med min interesse for spejderlivet.
Næste side var så en der skulle fortælle om mit navn, både forklaring på hvad det betyder og hvad Danmarks Statistik siger om navnet. Denne gang fandt jeg et billede fra min barndom som jeg printede i sort/hvid og lavede hele det LO i sort/hvid. Teksten har jeg lavet på den avis-generator som Gitte S fortalte om på Scrapcat for et stykke tid siden, syntes det var en lidt sjov måde at lave journaling på. Her fik jeg brugt nogen sorte knapper og bånd som jeg har fået foræret for læææænge siden, og dels sorte skum bogstaver som jeg købte tilbage ved Ryslinge og ikke har brugt overhovedet.






6 kommentarer:

Pia sagde ...

Flotte sider og god ide at bruge bind it al maskinen til indbinding.Jeg må da ind og læse om den avis generator, ser super flot ud med teksten på den måde

abc sagde ...

Hvor ser det bare godt ud, Gitte.... En rigtig god ide med et andet format end det sædvanlige... Og som Pia så rigtig siger, så er avis teksten vild flot.....
Fortsat god arbjdslyst, for du mangler vel x-antal sider endnu????

Maria sagde ...

Hvor er de flotte! Kan godt se, at det format gør noget helt specielt. Glæder mig til at se, hvad du ellers får lavet til BOM.

Gitte Grønfeldt sagde ...

Det var da en smart idé at bruge zutter'en til indbinding af BOM'en - og det er da nogle super sider du har lavet indtil nu . . . . . kunne egentlig godt finde på at 'efterabe' dig lidt, både mht. format og indbindingsmetode . . . . . og din tekst fra siden om 'Navnet' kan jeg jo kopiere direkte, medmindre du bare laver en fotokopi jeg kan sætte direkte i mit kommende albumm ;O) (høhøhøh - det var KUN for sjov - jeg skal nok lave mit eget, når den tid kommer.... :-P)

Linda sagde ...

Sikke da en god start du har f�et lavet p� din BOM - gl�der mig til at f�lge med i hvordan den bliver.

rnielsen79 sagde ...

Dejligt at du også hopper med på BOM udfordringen. Jeg havde oprindeligt også tænkt mig min BOM i 6x12. Men jeg indså hurtigt, at jeg så ikke ville få nok tekstplads :-) Rigtig god ide med den gennemgående hvide kant.