søndag den 13. juli 2008

Endelig Scrap Igen

I går aftes blev det endelig tid til at lave scrapbooking igen, det er faktisk ved at være længe siden jeg har lavet et layout sidst.
Jeg faldt over de her billeder fra Venice Beach i Los Angeles, en gruppe optrædende akrobater der fuldstændig ignorerede det fakta at der er noget der hedder tyngdeloven. Hvad du ikke kan se på billedet er at det høje hus i baggrunden faktisk har et "kunstværk" med Spidermand, det er da vist meget passende.
Jeg skar mønsteret ud at et stykke mønsterpapir, bare for at prøve en anden måde at bruge mønsterpapir på. Brugte blomsternes kronblade til at "holde billedet på plads". Da der allerede var orange prikker langs kronbladene så fortsatte jeg konceptet med brads i samme farve, og til sidst også nogen i blå i venstre side da det var blevet lidt tomt derovre. Blomster og "tuborg" er lavet glossy.

Det andet layout er så fuldstændig anderledes. Billederne er taget samtidig med det ovenfor, jeg stod nemlig og nød underholdningen mens Christian fik sit livs første tatovering. Det var ikke fordi jeg jublede ved tanken, men han var jo 18 år og kunne bestemme selv. Heldigvis var han så forudseende at vælge en rimelig neutral tatovering og en placering der kan skjules med en kortærmet t-shirt... det er jo ikke alle steder det vil falde i god jord med en tatovering.
Jeg har valgt at lave det meget enkelt da der er mange farver og mange billeder. Placeringen af billederne liftede jeg fra en skitse hos Little Book of Sketches. den havde så godt nok en masse strimler papir bag billederne men det blev simpelthen for uroligt. Så jeg endte med et stykke sort karton, et stykke rødt karton ca 3 cm mindre på hver led, sværtede kanter, hjørne stempel i samme farve som kanterne, og så bogstaverne fra Netto. de er først duppet med en lidt lysere nuance rød bare med puden, og så stemplet med en mørkere farve hvor jeg stemplede med et lille mønsteret hjerte jeg har liggende.

Det var rigtig hyggeligt at komme igang med scrapbooking igen, håber helt det begynder at regne i dag så jeg kan fortsætte med det :-) jeg er jo alene på fortet i denne uge da Christian er med kæresten i Holland på ferie, og det er meget lokalt jeg har aktiviteter for han tog bilen med :-). Dog var jeg lige en smut inde i midtbyen og købe lang kjole til Karinas bryllup i går, der var 40% rabat på alt i "Real Silk" så jeg fik en smuk vinrød lang kjole i Thai Silke med perlebroderier og Snørreliv sat ned til 900 kr........det er da til at overskue for en festkjole.

4 kommentarer:

Linda sagde ...

Hvor nogle fede LO Gitte :0) De er super flotte hver for sig. Det er godt det ikke er min arm der er på det røde LO - Av av....
Jeg glæder mig til at se et LO med den nye kjole :0) Godt du har fået gang i scrapperiet igen.

Charlotte Ravn sagde ...

Flotte layouts og jeg er også glad for at det ikke er min arm på det røde LO hihi!
herligt at du har fået tid til at scrappe igen :) og god ferie!

Gitte Grønfeldt sagde ...

Dejligt at se, at der er kommet gang i scrapperiet igen :-D

Glæder mig til at se dig på Samsø om 14 dage.....

Knus-knus

Anne Bente sagde ...

åhhh total lækre loer du har lavet :)