mandag den 18. august 2008

Flere nye kort

Så er vores messedeltagelse hos Hobbygros overstået for denne omgang, og vi har lavet en masse smukke kort. Her er 4 af dem, resten kan i finde på godtesen.dk i galleriet. Det første billede er en introduktion til en ny måde at bruge embossing skabeloner på. I stedet for at farvelægge dem som Nellie Snellen normalt gør, så embosser man på karton med anden farve kerne og bruger lidt sandpapir mens stencilen stadig er monteret. Det giver et rigitg "antikt" look. Her har jeg brugt encaustics papir i blå-grønne farver i juletema. Iskrystallerne for oven er en ide jeg fik fra Karina, den er lavet med klar glitterlim.
Næste billede er mit første forsøg på at lave en syren i floral punch craft. syntes selv den er blevet ret sød og den var faktisk ikke svær at lave da det kom til stykket...den tog bare lang tid. blomsterner er monteret på to små kræmmerhuse som er limet sammen, og blomsterne er to forskellige nuancer lilla. Jeg er ikke helt tilfreds med monteringen af bladene men kunne ikke helt få det til at virke.

Næste kort lavede jeg aftenen inden messen. jeg ville gerne vise teknikken men med noget andet end julestjerner. Heldigvis snakkede jeg lidt med Gitte S og hun foreslog mig at lave klematis. Syntes da de ligner rimeligt godt :-)

Sidste kort i denne omang skulle egentlig have været en rød 8 bladet udgave af klematis men jeg er bange for at de ligner julestjerner mere end klematis. I stedet for at bruge et standard "tillykke" så udstansede jeg borten med blomster og placerede bogstaverne der i stedet for.

Vil du se mere, så tjek www.godtesen.dk hvor resten af kortene er lagt ud.

2 kommentarer:

Else Slipsager Petersen sagde ...

Hvor er de bare flotte. Håber I havde en hyggelig weekend.

FruMaansen sagde ...

Det ser SÅ avanceret ud! Tror vist aldrig jeg kommer til at turde kaste mig ud i FPC - men derfor kan man jo godt nyde andres creationer! :-)

Det ser godt ud!