søndag den 10. august 2008

Igang med Floral Punch Craft

I næste weekend skal jeg demonstrere floral punch craft på en messe i Herning. I den forbindelse var det jo lige med at få øvet lidt på nogen af de lidt mere komplicerede blomster. den første er en Cymbidium orkide. lavet af lyserødt kopipapir og farvelagt med akvarel farver. Bladene er klippet i frihånd da der ikke eksiterer et orkide blads punch :-) Jeg har monteret det på hvid karton "rør" med hulbort for oven og forneden, håber det kan blive en sød servietring.
Nærbillede af blomsten, bemærk også at den faktisk har den gule "tunge" som den rigtige orkide.

Næste projekt var liljer. Disse er tolags med ialt 12 kronblade og 8 støvfangere med vinrød spids. Monteret på grene lavet af ash family punch monteret på lang papirs strimmel.

Nærbillede af buketten. Bemærk også knopperne, det er en lillium feather der er rullet til et stramt kræmmerhus og så har de enkelte kronblade fået karakter.

Sidste projekt er jeg ikke helt tilfreds med. Jeg skulle prøve den anden orkide punch også, nemlig Moth orkideen. Det er faktisk den vi stort set alle sammen har stående i vinudet (jeg har ikke mindre end 7 af slagsen faktisk :-) ) men jeg syntes ikke den er blevet så god som den anden orkide. Denne gang er blomsten faktisk lavet af hvidt kopipapir der er malet og har fået 3D karakter efterfølgende. Hver enkelt kronblad har fået vifte karakter, det vil sige den er faktisk rillet lige som de enkelte lage i en vifte, ikke glat. Blomsterne er monteret på "main stem", altså en rigtig rund stilk. Den er rullet om en tynd strikkepind og limet. Det ligner lidt mere den rigtige stilk end et fladt stykke karton ville have gjort.
Faktisk er jeg næsten mest stolt af rammen :-) den var godt nok ikke så svær at lave men jeg syntes den er blevet helt forrygende. Det var en papramme jeg købte til 20 kr i Kvickley på et tidspunkt. Først har den fået sort grundfarve, så et lag krakelering og til sidst et lag hvid. Det har da givet et rimelig fornuftigt resultat syntes jeg :-)

Nærbuillede af blomsterne. Bemærk de to tunger og den lille gule dims inde i blomsten, der er mange detaljer i de her blomster. Igen er bladene bare frihåndsklipning i mangel af punch.

14 kommentarer:

Ann Cicilie sagde ...

Utrolig stilig!

Elisabeth sagde ...

Wauw...!

Annika sagde ...

Det ser super ud!
Ja, man kan skisme lave mange flotte ting - især med dine evner :)

SallyMoose sagde ...

WOW!!! Hvor er det bare flot!! hold da helt op.

Mutte sagde ...

Hvor er det flot, ærgeligt at jeg ikke lige kan komme forbi Herning.

Gitte Grønfeldt sagde ...

De er da blevet rigtig flotte allesammen - OGSÅ moth'erne (jeg har lidt en fornemmelse af, at du har besluttet dig for slet ikke at kunne lide dem allerede inden du startede ;o)) . . . . . . glæder mig til at se 'showet' i Herning på lørdag :-P

Knus-knus

Raziel sagde ...

WOW hvor er der flotte! Jeg er vildt imponeret hver gang jeg ser denne teknik brugt!

Linda sagde ...

Jeg vildt imponeret Gitte, de er bare så flotte alle sammen. Du har da fået noget fra hånden i dag. Men det er jo ligesom det plejer når du først går igang. Forsat god søndag til dig :0)

jane sagde ...

det er fandme flot du gamle.. WOW.. I´m blown away...

MH72 sagde ...

Hold da op, sikke du kan! Imponerende siger jeg bare :-)

marianne sagde ...

Wow..... den orkidé er SÅ smuk!!!!

Jette/Thanni sagde ...

De er bare så utrolig flotte dine blomster - er dybt imponeret!! :)

Rikke Eskildsen sagde ...

hvor er de flotte, jeg er dybt imponeret over at du kan få dem så livagtige

Heidi Jensen sagde ...

Det var dog utroligt. Viste slet ikke at man kunne lave disse.
Sikke et arbejde..

Men flot er det.