tirsdag den 27. januar 2009

Crop i Odder

I søndags var der crop i Odder, og vi havde som sædvanligt en fantastisk hyggelig dag. På trods af de mange timer fik jeg faktisk kun lavet to layouts, men jeg er altså også begyndt at bruge lang tid på at gøre dem HELT færdige, og på at overskride mine egne grænser og regler for hvordan ting skal se ud.
Dette layout er lavet med papir fra den lykkepakke jeg købte ved hobbyboden under udsalget, både det blomstrede, det lilla og ikke mindst tekstborten i midten. Det var utrolig heldigt at den var der, for den er helt perfekt til mine billeder. Det er lidt svært at se på billedet, men titlen er "in the WILD" og billederne er fra min kajaktur på en flod i Florida - med udsigt til alligatorer, skildpadder og andet godt.... spændende når man er alene.
Jeg kan ikke huske mærket på papiret - men kors hvor ville jeg ønske jeg kunne få noget mere af det. Båndet der danner borter rundt omkring den lange undertitel er også fra hobbyboden. Blomsterne er farvelagt med glimmermist, noget jeg slet ikke kan forstå hvordan jeg har kunnet leve uden :-) den lille journaling pad fik jeg af Else Slipsager, og den blev farvelagt lidt ekstra efter den var monteret da den var lige hvid nok midt i alt det grønne og lilla. Farvelagt med pensel og ink.

Næste layout er anden halvdel af et dobbeltlayout om min højskole tur sidste sommer. Der var Gauri og jeg på Idrætshøjskole i Gerlev og danse mavedans en hel uge - en forrygende opgave som jeg helt sikkert gerne gentager i år. Jeg har brugt en skitse fra min Pagemaps bog, faldt lidt for den skarpe grænse i midten lavet med de mange blomster. Overskriften blev lavet med mit nye Tangir Quickutz alfabet, men jeg måtte lige duppe det med mørk ink inden jeg monterede det fordi det gik for meget i et med striberne.
Billederne er lige fæstet med brede klips i to hjørner, bare sådan for sjov - måtte jo på et tidspunkt tage min maskine i brug. Og afslutningsvis valgte jeg at sy lidt i to af hjørnerne, der er ikke noget at sige til at jeg er længe om at lave tingene.... bliver ved med at finde på noget nyt der lige skal laves for at det er helt perfekt i mine øjne. Til gengæld er jeg faktisk rigtig glad for begge layouts, jeg føler at jeg i høj grad er begyndt at afprøve min grænser for hvad jeg kan og må med farver og form, og det er da lidt sjovt.


En lille note om personerne på billederne. De to af dem er naturligvis Gauri og jeg, men udover det er der i øverste billede endnu en Gitte, og det viste sig at hun var test manager lige som Gauri og jeg.... dem er der ellers ikke så mange af. Nederst til højre er det holdets alderspræsident, 72 år og fra Norge. Hun havde danset i 10 år og havde sin lillesøster med! hvis jeg er som hende når jeg bliver 72 så vil jeg være lykkelig; livsglæde, udadvendt, glad og ikke bange for at prøve sig selv af!

6 kommentarer:

jane sagde ...

de er bare gode Gitte.. det er de altså.. Du må da lige spørge Gitte Ø hvad der er for noget papir.. for det er da vold fedt!! Og du er så god til at lave BOM Lo..
send lige noget af din energi den her vej.. gider du?

rnielsen79 sagde ...

Jeg kan rigtigt godt lide det nederste LO. Det ser flot ud med alle de blomster. Og knapper i midten er ret smart. Det må jeg vist selv prøve i stedet for brads.

Elisabeth Winther sagde ...

Hej - jeg har set samme collage her for nylig på en svensk hjemmeside - også med blomster. Er det en trend? Jeg håber at du fortsætter dine kreative sysler... Der er noget romntik ved det samtidig med at det er personligt.
bedste hilsner Elsiabeth

Gitte Grønfeldt sagde ...

Superflotte LO'er (men det sagde jeg jo allerede da vi var i Odder ;o)).

Papiret er fra serien "Fleuriste" fra Cosmo Cricket !!

Pia sagde ...

Det er super flotte loer, skønne farver og flot sat op

Thanni sagde ...

Flotte LO'er begge to!! - og rigtig meget forskellige :)
..jeg har det samme papir som du har brugt i det øverste, og synes det er så flot - men har liiidt svært ved at få det brugt - men her var jo lige noget inspiration ;)