tirsdag den 24. februar 2009

Velvet rub-ons m.m

Da jeg var i London i sidste uge faldt jeg over velvet rub-ons for første gang. I aften skulle de prøves af, og det blev derfor en del af pynten på dette kort.

Min baggrund til motivet var egentlig æggefarvet karton, men jeg syntes det blev lidt for skarpt i farven. Derfor tog jeg et lille mønstret hjerte stempel og stemplede med brunt på det for at bløde lidt op for farven.

De er lidt sværere at få monteret end almindelige rub-ons men det giver altså en rigtig sød effekt med velour effekten.

Det andet kort blev jeg inspireret til i et engelsk kortblad jeg købte sidste uge. Det er foldet i tre dele og klippet skråt i bølger nedad.
Bagefter klippede jeg blomster og blade ud fra resten af mønster papiret og monterede dem langs den bølgende kant, sådan lidt tilfældigt smidt :-)
På forreste fold stemplede jeg fødselsdags teksten, og sidste pynt blev de små guldfarvede sommerfugle monteret på mønsterpapir og efterfølgende klippet ud.


Jeg ved ikke helt om man kan se bølge effekten så i får lige to billeder, et hvor det ligger ned og et hvor jeg har forsøgt at fotografere det mens det står op.





4 kommentarer:

Karina sagde ...

Superflotte kort begge to. Den brune rub on ser spændende ud.

jane sagde ...

det er da godt nok vildt flot.. tror det er de flotteste kort jeg har set dig lavet (floral punch craft undtaget .. ikk!).. du ved hvad jeg mener..
Damn du har været dygtig girl..

Pia sagde ...

Super flotte kort i dejlige farver, det ser godt nok lækkert ud det rub on i velour

Jette / ma11edina sagde ...

Jo, de rubons i velur ser godt nok lækre ud, og flot kort. Dit bølgekort er virkelig lækkert, og smart lavet med blomsterne. Kan sagtens se ideen med det. Rigtig lækkert.