søndag den 8. marts 2009

Dagens Produktion - Scrap i det jyske

Så oprandt dagen endelig hvor vi skulle til Ejsing, pyhh det var næsten lige som dagen før juleaften - fredag aften var laaaaaaaaaaaaaaaaaaang for nu var det jo næsten ligesom lige ved at det var nu :-) Heldigvis havde jeg selskab af Gydda, så vi fik hygget og snakket en masse så tiden gik nu rigtig godt.
Lørdag morgen var der afgang kl 0600, vi skulle jo nå op og sætte Gittes stand op inden arrangementet startede, og vi nåede det lige :-)
Første layout på dagen blev ret simpelt, det er fra min venindes bryllup i 2007, billederne er dem som de sendte som en del af takke kortet (også dem af mig :-) ). Jeg valgte at holde stilen helt enkel fordi papiret var udsmykning nok i sig selv, til gengæld lavede jeg så dobbelt matte i to matchende farver, og overskriften blev også pyntet.

Jeg valgte at stemple på kartonet inden jeg punchede overskriften ud, i en tone der bare lige kan anes - det skulle ikke være en kontrast bare et supplement til det glimmer jeg så lagde på efterfølgende. Det er stickles som jeg trækker ud over bogstaverne med en serviet så det bare lige kan anes.

Blomsterne matchede jo papiret fint, suppleret med et lille blomster center i dem alle tre. De små metalblomster var en del af vores goodiebag fra UnikScrap, jeg fik lov til at snuppe en af Karinas så jeg havde til alle tre blomster.

Næste layout er fra Scrapcat spillet. Jeg fik to udforderinger, dels en skitse og dels opgaven at jeg skulle ridse i billedet. Papiret er fra 7Gypsies lige som det ovenfor - de er fra samme serie. Jeg brugte rester af de prikkede papir til at udstanse retro flowers, disse fik en gang ink på kanterne inden de blev formet og monteret med en brad - den holder så også en lille kobber blomst fra goodiebag'en fra UnikScrap - et sødt center i blomsterne.
På ette layout gik jeg helt i selvsving med embossing, jeg måtte over til Gitte ikke mindre end tre gange - og brugte det på tre forskellige måder.
Første gang er min journaling, jeg er ikke imponeret over min håndskrift, men det er nu en gang min så den skal på - det er skrevet med en embossing pind og efterfølgende embosset med guld.
Næste del var min titel. Jeg lånte clearstamps af Bæver (AnnDorith) og stemplede med embossing ink. første gang embossede jeg med distress embossing, da det var koldt stemplede jeg endnu en gang - denne gang forskudt fra første titel, og embossede med guld. Efterfølgende blev titlen skåret ud og monteret med 3d puder.
Sidste embossing projekt blev min swirl. Den blev først malet med paint dapper (expresso) og efterfølgende stemplet med embossing ink og embossed med distress embossing pulver.

Sidste projekt på dagen blev en omgang speed scrap. Kl 18 var jeg ved at lukke ned, kunne ikke lige se at jeg kunne nå mere så jeg ville sætte mig og slappe af - men så sagde Lullemor om ikke vi skulle prøve at se om vi kunne nå at lave et layout på en time - inklusiv eventuelle indkøb og efterfølgende oprydning. Det kunne jeg naturligvis ikke sidde overhørigt så igang med projektet.
Jeg måtte en tur forbi Unik for at hente papir og den lyseblå karton, og snuppe bånd fra Janes taske, men så var jeg kørende.
Jeg tror det kræver lidt forklaring det her layout: grunden til den mærkelige lyseblå trekant med den hvide kant er at det skal illustrere min daværende spejdergruppes tørklæde (kan måske anes om halsen på mig - det er mig til venstre :-) ). Billederne er fra et natløb på Tydal spejdercenter (står skrevet på den hvide kant men det kan ikke ses på billedet), hvor vi skulle tage kampen op med de andre mafia familier for at vinde magten over byen efter Al capones død. Dette er beskrevet på de to journaling tags som jeg har hængt i zigzag bånd under de små billeder.
et enkelt layout men det er bestemt ikke sidste gang jeg prøver sådan en tidsscrap :-) det var sjovt og jeg fik scrappet nogen billeder som jeg ellers har flyttet rundt med rigtig længe fordi jeg ikke kunne finde ud af hvad der skulle gøres.
Alt i alt en forrygende dag, det var kanon at sidde sammen med Odderne, men ikke mindst også at få hilst på en del af de piger/kvinder jeg kun kender af navn fra diverse forums. Ingen nævnt - ingen glemt.
Og dog - Sabina - tak for en forrygende dag, jeg glæder mig allerede til arrangementet næste år. Marianne og Ragna, kanon ide med scrap cat spillet - det var en sjov måde at få os "provokeret" til at scrappe på en anderledes måde på. Vi snakker allerede om at det kunne man jo godt gøre i mindre målestok når man er sammen til crop.

5 kommentarer:

Gitte Grønfeldt sagde ...

Rigtig flotte ting, du har fået lavet - på trods af at du osse måtte hjælpe med at "passe butikken" indimellem (tusind tak for det :-D).

Bryllups-LO'et er helt klart min favorit - det er supergodt ud med den dobbelte matte og blomsterne er SÅ smukke med metaldimserne i midten !!

Jette / ma11edina sagde ...

Det er nogle rigtige lækre LO´s du har fået lavet. Og tak for super inspiration med embossing - det gav rigtig blod på tanden, og du viser det jo i flot stil her på dine LO´s.

Dorthe sagde ...

Nøj nogle flotte layouts du har lavet, farverne er dejlige forårsagtige. Hvor er det imponerende hvad der efterhånden findes af pynt, ting og sager at leget med. Det er bare SÅ FEDT at mødes på den måde, man er jo helt høj i laaang tid efter og kan slet ikke vente til næste gang...

jane sagde ...

Holda da bare op hvor er det bryllups LO flot.. jeg beundrer dine måde at bruge farven orange på.. Det kan jeg slet ikke finde ud af.. Det var sjovt at lege speedscrap.. det skal vi prøve igen..
Tak for en dejlig dag..

Pia sagde ...

Super lækre loer du har lavet, bryllups loet er helt fantastisk smukt i farver og opsætning