søndag den 29. marts 2009

Scrap convention Middelfart

Så er convention overstået for denne omgang, og jeg sidder og aer for mine nye indkøb. Men der blev da også lige tid til at opdatere bloggen med gårsdagens produktion.
De første billede er helt klart det layout jeg er mest tilfreds med, med billeder af min søn og hans far (ex-mand) i forbindelse med Christians udnævnelse til sergent til sergent.
Jeg brugte en del tid på at finde ud af opsætning og papirvalg, og er ret godt tilfreds med resultatet. Bedste detaljer er nok:
  1. matte med afrevet kant og brun linie tegnet langs kanten (tak til Slipsager for det tips)

  2. Håndsyet kant hele vejen rundt

  3. velour rub-on på båndet mellem billederne

  4. brugen af tråd på borten til højre.

Næste layout var faktisk det første jeg lavede, skulle nå det inden jeg skulle på kursus da jeg skulle have en enkelt ting med til konkurrencen. Jeg er ikke helt tilfreds med resultatet, syntes der er for meget whitespace her (hmmm eller brown space :-) ). Til gengæld er der et par detaljer jeg er vældig tilfreds med, og det er dem jeg har lavet med perfect pearls.
Titlen er lavet med hvide thickers der først har fået en gang lyseblå ink (chalk) og derefter er blevet stemplet med embossing sværte hvor perfect pearls jo kan sidde fast i. egentlig er der et motiv i embossing sværten men jeg havde lidt for travlt så det endte vist mest med at være "flammet" påførsel :-)

Perfect pearls fæstner også helt filt på chipboard, igen samme procedure som med thickers.

Sidste detalje med perfect pearls er stempel borten op langs billederne. Igen er der stemplet med embossing sværte og efterfølgende lavet påførsel med pensel. Bemærk at man næsten er nødt til at bruge en vat rondel efterfølgende for pulveret er så fint at man ikke kan feje det helt væk med en pensel.

Sidste billede er fra en make-and-take jeg lavede hos Gurli fra Orion Design. her forelskede jeg mig i grunge stemplet som jeg efterfølgende måtte ud og købe, men også i det runde stempel. Desværre var det udsolgt så jeg må holde øje med Orion Designs blog så jeg er klar når det er på lager igen.

det var en meget anderledes stil end jeg normalt laver, men jeg er faktisk ret begejstret for resultatet.

Hvad angår mine indkøb så blev det blandet andet til:

  • cirkel punch 1½"
  • 2X perfect pearls i petrol farver
  • papir
  • chipboard fra Maya Road (rammer + swirls)
  • ink (en enkel lyseblå chalk cats eye)
  • grunge stempler fra Stempel glede
  • Rubons med blomster og fugle hvide+sorte fra hobbyboden.dk
  • Punch der kan lave billet hjørner og tag hjørner fra hobbyboden.dk
  • Thickers (hele 6 pakker), der var tilbud med 3 pakker for 60 kr
  • Personligt stempel + 3 tekst stempler fra Orion Design

3 kommentarer:

Pia sagde ...

Wow hvor du nåede meget og ja jeg er også vild med Gurli's skitse og hendes lækre stempler, ser kanon godt ud det kort i skønne farver, øv ville også gerne have været på convention , tror i alle har haft en delig dag.

Engel sagde ...

Wow et skønt Sergent-LO. Det er nogle super gode billeder, og farverne er skønne. Jeg er helt vild med snoningen op ad siden... og så er blomsten - og specielt midten lige i vinkel... Totalt inspirerende - TAK!

Thanni sagde ...

Du laver nogen skønne ting - men dit far-søn LO er simpelthen bare super!! :)..smuk opsætning og dejlige detaljer og farver :)