søndag den 1. marts 2009

Stempler på en anden måde - bedre billeder

Efter råd fra Gydda tog jeg lige nye billeder af mine kort -faktisk skiftede jeg kamera. De første billeder var taget med mit lille Ixus, nu hev jeg EOS'en frem så jeg kunne få ordentlige billeder.

Nu har jeg jo brugt stempelmotiver et stykke tid efterhånden, men altid med farvelægning. I dag faldt jeg over min gamle varmepistol og mine embossing pulverbøtter og tænkte at det måske var en ide at genopfriske den teknik.
Resultatet er disse to kort - også på størrelsen har jeg fornyet mig :-) der er altså andre størrelser end 15X15 cm.
Træerne her er stemplet og embosset med guld - blomsten er med medium og large retro flower, og så er alt ellers sat fast med eyelets. Mellem de fire eyelets i midten har jeg bundet snor for at illustrere at tingene hører sammen.

Næste kort er i samme format men vendt på den anden led. Stemplet købte jeg hos Blade Rubber Stamp i London i sidste uge, og det er embossed med Tim Holtz distress embossing pulver.... noget jeg købte hos Gydda for længe siden men helt havde glemt.........pinligt. Båndet er for at give bare en smule 3D effekt så kortet ikke er 100% fladt, det har jeg altså lidt svært ved at vænne mig til :-)

Jeg vil smide Jante på porten og ærligt indrømme at jeg syntes de her kort er for fede, meget anderledes end jeg er vant til - og meget enkle...........men fede :-)

3 kommentarer:

Gitte Grønfeldt sagde ...

Rigtig søde kort - dejligt at se noget andet end de "sædvanlige" stempelmotiver :-D

P.S. Husk at bruge en brændvidde på 35 mm og derover (svarende til 50 mm på et tradtionelt kamera), for at undgå at de lige linier bliver buede (det er "fiskeøjeeffekten" ved de lavere brændvidder, der skinner igennem her ;o)).

Karina sagde ...

Ja, de kort er da for fede.
Jeg er jo stadig forholdsvis ny og har først lige investeret i pistol og pulver. Så en helt ny verden har åbnet sig for mig. Jeg synes at det er en spændende effekt.
Tak for inspirationen.

jane sagde ...

f... de er fede.. Det har du godt nok gjort godt.. fedt stempel med træerne.. er det også fra blade??.. tror jeg er nødt til at låne dem engang.. WOW!!..