lørdag den 25. april 2009

Hobby Fredag

Her kommer fredagens produktion. Karina og jeg havde en rigtig hyggelig dag hvor der blev snakket, pjattet, lavet kort og scrap.
Dette layout var faktisk det sidste jeg lavede i går, det er resultatet af en udfordring på Scrapcat hvor man skulle lifte et layout fra en der har en anderledes stil end en selv. Nu har jeg jo egentlig lige gjort det med udfordringen i det forrige indlæg men jeg skulle lige prøve igen. Dette layout er et lift fra Lullemor, et layout hun lavede på tid da vi var i Ejsing. Jeg har sat billederne lidt anderledes men principperne er de samme - især det med en milliard blomster :-)


Næste layout er til en cirkel udfordring vi har startet på Scrapcat, her fik jeg lov til at lave den første udfordring, og resultatet er her. Der er 10 punkter man skal følge for at lave layoutet, se nærmere på scrapcats forum for at få listen.
Men jeg kan da godt afsløre at en af dem er at man skal lave en hjemmelavet blomst, her er mit forsøg. Jeg er lidt vild med det embossede sølv på de mørke lag af blomsten, syntes faktisk det ser ret godt ud. Cirklerne er gjort våde og krøllet sammen. Da de var næsten tørre pakkede jeg dem ud igen, og vupti så var der en blomst.

De næste billeder er et par konfirmationskort jeg har lavet, har fokuseret på at få lavet nogen uden stempel motiver, og samtidig med plads til penge :-)

På det første kort benyttede jeg så også lejligheden til at få brugt mine nestabilities, både rammerne og hængelås og nøgle er lavet med Nestability dies. Nøglen har lige fået et lille bånd så den ikke bliver så let væk :-)
Kortet indvendigt. Ikke det mest voldsomme pynt, men dog lidt sådan at det ikke er kedeligt ensvaret når man nu skal bruge det med lommen til penge :-)

På det næste kort har jeg brugt flower punch i tre størrelser og givet dem karakter så de ikke bare er kedeligt flade. Bladene er maple. Rammen er igen lavet med en nestabilitiy, eller rettere to. Her brugte jeg den scalloped først, og derefter en lille rektangel inden så der blev en fin ramme. Motiverne med tasken og handskerne er fra en gammel bog med emphemere motiver fra Hot of the Press.



Igen en lille smule pynt indeni kortet, der skal jo være plads til både penge og tekst, så jeg har valgt at sætte cremefarvet karton på indersiden af forsiden tila t skrive en lille hilsen på.

6 kommentarer:

Sabina Bjerre sagde ...

Rigtig flotte LO's og kort :)
Hvor lyder det hyggeligt med sådan en scrap-hyggedag :)

Karina sagde ...

Flotte layouts og kort. Jeg kan rigtig godt lide din hjemmelavede blomst.
God weekend.

jane sagde ...

hvor er du bare produktiv..
Syntes det er et fint lift som du har lavet.. man kan sagtens se at det er samme skitse.. !!

Godt klaret.. knus og kram

Linda sagde ...

Dejligt at høre i havde en dejlig dag. Det er nogle rigtig fine ting du har fået lavet. Jeg er vild med det LO som du har liftet fra Jane. God søndag til dig Gitte.

Engel sagde ...

Lyder til at have været en skøn dag. Og sikke en masse du har fået lavet. jeg er helt vild med kortet med handskerne... det er bare for skønt, og sikke nogle skønne farver!

Thanni sagde ...

De to Lo'er er helt skønne - især det øverste er jeg vild med pga. farverne :)
..og så er dine kort rigtig søde :)
Super udfordring I er kommet med på TSC...den skal jeg ha' kigget nærmere på ;)