torsdag den 23. april 2009

lidt nyt

endelig lidt nyt: jeg har lavet et enkelt layout efter en udfordring der har været på scrapcat, nemlig "Dagens LO". Det var noget af en udfordring, for jeg er langt fra god til at lave layouts med så meget white space, men et enkelt forsøg blev det til.
Jeg snød dog lidt, i det jeg faktisk stemplede blomster på kartonet inden jeg begyndte at lave layoutet, så er det ikke helt så tomt :-)
Billederne er endnu engang fra Gerlev sidste sommer hvor jeg var på mavedanse højskole, og personerne er udover undertegnede min veninde Gauri og vores instruktør Ulla.
Teksten omkring mønsterpapiret er skrevet med hvid tusch og fortæller lidt om hvorfor jeg er blevet så bidt at orientalsk dans. Sommerfuglen er fra et ark vi fik til Scrap-a-ganza i november, det passer jeg vældigt på så jeg kan have små søde sommerfugle fra tid til anden :-) Titlen er lavet med thickers, hvide som er blevet duppet med stempelsværte i forskellige farver der matcher vores dansetøj.

Nærbillede af blomsten: to cirkler i forskellige størrelser udstanset af mønsterpapiret. Sprayet med vand og derefter krøllet sammen. da det blev tørt rettede jeg det lidt ud, sværtede kanterne og vupti var der en blomst. Hjertet er stemplet og efterfølgende klippet ud.
Nærbillede af de stemplede blomster. Motivet er fra det ark umonterede stempler jeg fik af Gitte (Gydda) for et stykke tid siden, jeg er lidt varm på den blomst.
Et enkelt kort er det da også blevet til, fik lige lyst til at prøve at lave cris-cross kort igen, og så fik jeg også et enkelt af mine nye magnolia stempler i brug langt om længe :-) Mønsterpapiret er fra en stack jeg købte i USA tilbage i 2008 en gang. Jeg kan godt lide de tosidede stack's især til denne type kort. Bladene er udstansede med henholdsvis Marple og Evergreen stansejern.

1 kommentar:

Helle sagde ...

Lækkert Lo Gitte... friske farver og ja en skøn blomst. smart med at bruge det stemplede hjerte.. man burde bruge stempler noget mere på sine layouts.