tirsdag den 7. april 2009

Stempler på en anden måde - take two

This first card is a real spring card - the yellow and orange colours can only make you happy. I used two different stamp motives for the flower one that gives the background and one that gives texture, the same goes for the leaves. The colours could also be easter colours by the way :-) The first card is my answer to the challenge over at http://stampchallenges.blogspot.com/

Første kort er et rigtig forårs kort - det gule og orange farver kan da kun gøre en glad. Her er der faktis brugt to forskellige stempelmovtiver pr blomst og blad, et der danner bunden og et der giver dimension og mønster i både blomst og blade. Igen er der brugt to matter, en i æblegrøn og en i gul. Den enlige blomst og de to blade har fået et forsigtigt drys stickles, det vil sige en enkelt dråbe der bliver tørret ud over bladet og blomsten. det samme gælder selve stempelmotiverne men det er lidt svært at se på dette billede. En lille afsluttende dims blev bien, det er så sommerligt.


Jeg er i fuld gang med at lave kort for øjeblikket, men en del af dem kommer ikke på her - de er på http://hobbyboden.blogspot.com/ da det er designer opgaver for Gitte. Jeg har fået 3 ark umonterede stempler at lege med, for at prøve kræfter med nye teknikker med dem. Hidtil har jeg primært leget med embossing i forskellige varianter, men i går og i dag fik jeg lyst til at lave mit eget "mønsterpapir". Til det har jeg brugt blomster stempler og blade fra disse umonterede stempelark, og resultatet er da blevet helt godt hvis jeg selv skal sige det.
Jeg har hele vejen igennem leget med to nuancer af stempelsværte, både ved tryk af blomster og blade - det første kort med rosa og røde farver.

Jeg valgte at lave to matter under det nye "mønsterpapir", en med æblegrøn og en med råhvid, det får motiverne til at "poppe" ud fra kortet, giver dimension.
Tekst stemplet er fra http://oriondesign.blogspot.com/ og er helt nyt i min samling. Det er lavet som et tag og fastgjort til kortet med organsabånd. Sidst men ikke mindst skulle der naturligvis lidt blomster på, alle monteret med messing brads. Bladene er udstanset med medium oak fra Carls.


Sidste kort i denne omgang er så en helt anden boldgade, her har jeg brugt et vintage motiv jeg købte til scrap convention for at prøve at lave et kort uden stempler for en gangs skyld :-) Blomsterne er også fra Gitte, og de brune blade er lavet med Evergreen stansejern.

3 kommentarer:

Pia sagde ...

Så flotte kort i skønne farver og kanon lækre stempler

Jette / ma11edina sagde ...

Wow! Det ser knald godt ud, hvor er de gule og orange farver lækre! Jeg ville synes det var svært at lave, men her er det bare helt i top! Også flot stemplet papir, det ser jo helt proff ud! Det lille gyldne kort er også enormt sødt!

Engel sagde ...

Hvor er de dejlige friske dine kort... Men det sidste det er bare SÅ FLOT! billedet er super flot, og du har indkranset det så skønt og iøjenfaldende at det bare ser drøn godt ud...!