onsdag den 13. maj 2009

Nyt scraprum - næsten på plads

Puh det var noget af en omgang at få reolen samlet igen, men her er den kommet på plads med venlig bistand fra Karina.

Søndag kom min svigerdatter på besøg og hjalp med at indrette mit nye scraprum. hun fandt en som hun sagde "totalt favorit opgave" da hun så mit karton... det skulle da sorteres fint i farvetoner så det kunne komme i de 20 skuffer jeg har fået fat i.

Her er arbejdspladsen så. Jeg har valgt at lade den stå på den korte endevæg med døren ud til stuen, fordi jeg har det rigtig skidt med at sidde med ryggen til døren. Nu kan jeg følge med i det hele..........altså hvad det så end er for der er jo kun mig i lejligheden nu :-)
Om kommoden lige skal stå der ved jeg ikke helt endnu, men det passede lige da jeg skulle have parkeret min laptop, og jeg er jo nødt til at holde en plads langs skråvæggen på den anden side af vinduet til en sovesofa til junior når han kommer på besøg.

Et nærbillede af arrangementet over mit bord. Ikea Tåstrup havde fået hylder i 1.15m, hjemmesiden sagde at de var i hvid desværre var de kun i sorte men det ser nu okay ud. Jeg vil have fat i en kort stang mere til endevæggen, mener lige der kan være en 55 cm ved siden af den der er hængt op. Så kan jeg nemlig flytte de tre opbevaringsbøtter over på den så de hænger knapt så langt oppe i forhold til bordet.

Under skråvæggen har jeg hængt en anden stang fra Ikea, den har jeg haft stående i skuret siden jeg fik nyt køkken, nu kom den til ære og værdighed. Her hænger meget af mit embellishment; chipboard, crystals, rubons, thickers m.m lige til at hive fat i når jeg er i gang.

Og her er så reolen. Jeg valgte at samle de to høje henne i hjørnet, det virker knapt så voldsomt når man kommer ind i rummet. Og se lige; jeg fik brugt mine skuffer!! faktisk er de ret fede, jeg har min ink, chalk, monterede stempler, Twinkling H2O m.m
Ovenpå står der så de 2X10 skuffer jeg har fået fat i til mit karton. Ved siden af skufferne er der nu plads til min maskinpark så jeg husker at bruge dem :-)
Største overraskelse er nok hvor mange blomster jeg rent faktisk har fået samlet mig :-) det virkede noget voldsommere når de pludselig boede sammen.
Det var Heidis ide at få parkeret printeren inde i reolen. Jeg har planer om at lave et hul i bagpladen så ledningen kan komme ud den vej. Heldigvis er forbindelsen trådløs til den så den kan godt putte derinde.
Den endelige indtretning af reolen er ikke på plads, nu skal jeg foreløbigt have styr på resten af hytten også så jeg kan være her (har jo det tidligere indhold af den store reol parkeret på gulvet nede i soveværelset, og en mystisk amputeret stue nu arbejdsbordet er væk). Hovedsagen for mig lige nu er at jeg har fået værelset etableret, nu skal jeg lege lidt derinde og finde ud af om det står som det skal. Der er også en masse småting jeg ikke rigtig kan finde ud af hvordan jeg skal opbevare, blandt andet de ark med umonterede stempler som jeg kun har brugt dele af, men også mosaikker og kuverter osv.

Lige et hurtigt nærbillede af mine fine skuffer og mit karton.
Har fået spørgsmål om hvor jeg har fået skufferne fra. Jeg fik dem i forbindelse med at jeg hjalp en grossist til en messe...så det hjælper nok ikke alverden. Men jeg ved at Anettes papir og stil i Randers har dem hvis det ellers kan være til nogen hjælp :-)

Dette fine fad har jeg fået af min fars kæreste, nu har jeg valgt at bruge det til "dims" for så bliver det brugt hver dag i stedet for et par gange om året. Syntes faktisk det er vældig dekorativt og lidt sødt :-)

12 kommentarer:

A.D. sagde ...

hvor er det blevet fedt Gitte. der kan du virkelig udfolde dig. tillykke med det.

Gitte Grønfeldt sagde ...

Ej, sikke da et helt fantastisk rum du har fået bygget :-D :-D :-D

Der er rigtig mange fine opbevarings-detaljer - men jeg er især heeeelt vild med dit etagefad til små-dimset !!

Glæder mig til at se det "in real life" engang ved lejlighed ;o)

Thanni sagde ...

Hold op det ser fint ud!! :)...og sådan en orden...:)
det kagefad er bare for sødt :)

Else sagde ...

Det er godt nok et flot værelse du har fået lavet dig. Held og lykke med scrapperiet i de lækre omgivelser.

Karina sagde ...

Nøøjjj det ser godt ud ven. Godt du fik plads til skufferne. Jeg kender godt problemet med små-dims. Men hvor er det da en sød detalje med det kagefad.

Cowgirl sagde ...

Wau for et scraprum...jeg synes jeg har meget men dit slår da alle rekorder. Lækker reol, må vist en tur i Ikea. Sikke sød svigerdatter der lige ordner alle papirerne...

maria sagde ...

wow et super lækkert scrapværelse du har fået dig.

Birgitte sagde ...

Hvilken skøn scraprum du der har fået... og hvor har du mange ting :-)
Hvor ville jeg ønske det var mig der havde eget rum til scrap/kort mm :-)

Kirsten sagde ...

Det er da bare blevet superflot. Sikke en orden.... ihvertfald indtil man begynder at scrappe ;-) så Tillykke med dit nye scrappeværelse
Knus Kirsten

Marianne sagde ...

WOW hvor er det blevet flot. Jeg er total misundelig. Tror jeg skal vise kæresten det, så han kan se hvor meget plads jeg skal have til mine scrapting, når vi flytter sammen en dag. :)

Stor tillykke med dit scrapværelse.

Knuz Marianne1972

Fru Sund sagde ...

Hold da op, hvor er det blevet fint!
Er simpelthen så jaloux på dine "papir"-bakker! Hvor har du dog dem fra?

Marianne Brødbæk Møller sagde ...

Hvor ser det godt ud, og sikken en masse plads, jeg er kun lidt meget misundelig ;-)