torsdag den 16. juli 2009

Søndag og tirsdag var der hobby hygge her på adressen til den store guldmedlalje. Karina, Anne, Jane, Linda og undertegnede hyggede i to dage (nogen kun på deltid dog :-) ) og fik produceret en hel del. En del af produktionen skal du besøge Hobbybodens design team blog for at se, vi lavede nemlig udfordringer til den i løbet af begge dage, men her kommer hvad jeg lavede udover disse udfordringer.
1. Maj flyttede min søn hjemmefra, og flyttede til Nyboder i København (Gernersgade). Dette LO er første i serien om det projekt at flytte hjemmefra, og viser opgangen han bor i. Jeg har brugt lidt blonde, papir ruller der er sværtede, tag der har fået en gang distress ink, blomster der er monteret med antiklook kobber blomster og selvfølglig er papiret distresset efter alle kunstens regler.

Dette kort skulle helt klart laves så jeg kunne få brugt mit fine nye borderpunch fra Martha Steward. Det har jeg sukket over meget længe, så det var en glædens dag forleden dag da det endelig nåede frem :-)
Teksten er udskrift som jeg fik af Jane tirsdag, det er lidt sødt og et godt alternativ til stempelmotiver. Blomsterne er to lag hortensia i pink og lysegrøn.

De næste tre kort var en udfordring jeg gav mig selv. hvor mange forskellige kort kan man lave med 3 ark mønsterpapir og tilbehør. Jeg nåede at lave 4 (det fjerde bor over på Dt bloggen), så løb jeg træt i at bruge det samme papir, men jeg har da til et par kort mere inden det er brugt.
Første kort er med det flotte Hero Arts stempel jeg købte hos Kreative Fornemmelser tidligere på sommeren. her har jeg givet kanten af papiret lidt embossing sværte og drysset hvid pulver på og så ellers en tur med varmepistolen. Det giver et lidt mere råt look end de fine rene kanter. Monteret med to slags bånd og små "perler" af liquid pearls.

Ved det næste kort fik jeg lavet en del af baggrunden med hjælp af mit grunge stempel, det danner den bagerste hvide embossede baggrund.
Det lykkedes mig at få lavet en fin bort langs firkanten i det mønstrede papir, var lidt spændt på om jeg kunne få det til at passe da jeg skulle prøve at bruge mit borderpunch på den måde for første gang, men det gik.
Stemplet med cupcakes købte jeg hos Unik Scrap da vi var dernede sidste gang.

Sidste kort i serien er også lavet med fiskars border punch til den miderste bort, så to lag bånd hvor den nederste i øvrigt er fra den nye serie som Hobbyboden har fået hjem. Pynt med blomster og pins, og til sidst tekst i grønne thickers (tak til Lullemor som havde dem med :-) )

Sidste kort i denne omgang er så i en helt anden boldgade, nemlig for en gangs skyld et drenge kort. Jeg var i første omgang ikke helt tilfreds med oplægget, fordi det virkede for ferskt, men båndet og blomsten rettede heldigvis op på det. Og så fik jeg endelig gang i min forårspakke fra Magnolia :-) Grenen er Evergreen punch fra L-Em (kan fåes hos Hobbyboden), og den hvide swirl er lavet med embossingpulver.

5 kommentarer:

jane sagde ...

det er bare så lækkert det du har fået lavet.. øhh de der grønne thickers.. de var vist karina.. men det tager hun nok ikke ilde op.. gg smukke smukke ting Gitte.. også sløjferne der voldte dig mange problemer.. ti hi.. ses vi snart?

Anne Bente sagde ...

hold da helt op, sååååå meget lækkert du dog har fået lavet.

Linda sagde ...

Tak for sidst - hvor er de bare blevet fine dine ting. Men jeg har jo set det i virkeligheden og det ser rigtig godt ud. Den der fine Martha Steward ting den er bare så grim - så hvis du bliver træt af at se på den kan den bare komme på sommerferie ude ved mig. Jeg er sikker på den vil få det godt. God weekend til dig Gitte :0)

Pia sagde ...

Fantastiske flotte kort og layouts du har lavet, skønne farver

Kirsten Gro sagde ...

Meget flot LO du har fået lavet. Den ide med at lave noget omkring flytning snupper jeg lige :-)Det er også nogle flotte kort og godt gået med at bruge det samme mønsterpapir, så varieret.