fredag den 31. juli 2009

Stemplede blomster og Twinkling H2O

Normalt når jeg laver stempel kort er der en tendens til at det er Magnolia motiverne der vinder, men denne gang har jeg sat mig for at prøve at få brugt nogen af de andre stempler jeg har liggende. Samtidig valgte jeg at tage min twinkling H2O frem og få dem i brug, de var ikke engang pakket ud. Men nu er der da brugt nogen stykker af dem trods alt :-)

Det første stempel jeg faldt over var denne smukke blomst, det købte jeg faktisk på udsalg i Panduro for et par år siden men har ikke rigtig kunnet finde ud af at bruge det... men det går vist okay nu :-). Jeg valgte at klippe motivet ud og montere det på en ramme lavet med spellbinder dies. Mønsterpapiret havde den søde bølgende kant på den ene side så den klippede jeg af og brugte som bort i stedet for. Blomsten er monteret med en sløjfe under i to slags fibre, en sølvfarvet blomst og en hvid brad. Og sidst men ikke mindst er der syet en swirl ned langs venstre side.

Næste kort er samme motiv, denne gang i lilla. For en gangs skyld tog jeg mig sammen og lavede ikke bare en kvadratisk ramme for motivet i bunden lige som jeg plejer, men i stedet for forskellige størrelser mønster papir lagt forskudt på kortet. stempelmotivet blev monteret på lilla underlag der har afrundede kanter, og de blev naturligvis sværtede. Blomsten er blevet suppleret med en retro flower øverst udstanset i punchenilla i lilla, og swirl i øverste venstre hjørne er lavet med liquied peals. jeg var nødt til at sætte ekstre prikker ind så den blev tættere, for det oprindelige mønster (lavet med Bazzill syskabelon) havde alt for langt mellemrum mellem stinghullerne så man kunne ikke rigtig fornemme motivet da det blev "prikket".
Som afslutning små tegnede sting i hvidt og lilla knapper i øverste højre hjørne.

4 kommentarer:

Dorthe sagde ...

De er blevet rigtig flotte Gitte, kan specielt god lide det lilla, men der er også bare noget med mig og lilla ;-) Det er også dejlig at se et stemplet blomstermotiv.
Hav en rigtig god weekend :-)

sonja sagde ...

Hvor er det smukt,med det stempel.God weekend

Anne Bente sagde ...

wawwwww hvor er de dog flotte, lækre farver du har brugt, og flot stempel.

Pia sagde ...

kanon flotte kort , skønne farver og blomster