søndag den 16. august 2009

Årets første julekort+Udfordring fra Papertakeweekly

Yesterday I visited Jane, and in connection with that visit I made my very first christmas cards this year. The first one is actually a challenge from http://papertakeweekly.blogspot.com/, Dawny's sketch no 21.

Igår var jeg på besøg hos Jane (Lullemor) og fik i den forbindelse lavet de første julekort. Det første er med et magnolie motiv fra sidste år. Jeg har brugt en skitse fra http://papertakeweekly.blogspot.com/.
Teksten er skrevet med sticker bogstaver, og der er broderet en swirl på højre side. Afsluttet med brun blomst der matcher hendes bukser.

Det næste er lidt snyd for det er ikke fra igår :-) Jeg sad og legede med nogen gamle julerester forleden aften og det var resultatetn. Jeg mangler helt klart de der ovale punches til at lave dekorationen i midten, det er meget flottere end cirkler. Bagerste cirkel er fra en gammel bog som jeg købte i Retroen ved Odder for et stykke tid siden sammen med Anne. Julestjernen er lavet af udstansede birkeblade.

Et kort uden stempelmotiv ..........wow :-) til gengæld stemplet tekst, broderi, bånd og journaling side der passer til julepapiret. Købt hos Unik i går da jeg var ude for at hente min foto opbevaring... og ja jeg brød pagten!!!! kan ikke lave julekort uden julepapir :-) eller.......måske er jeg bare shopaholic når det gælder scrap og papir!


Sidste kort var faktisk det første kort jeg lavede i går, igen med papir fra Unik og roser fra samme sted (dem har jeg dog købt tidligere :-) ) pins til at pynte lidt ekstra og naturligvis en lille sløjfe.

Papiret er i øvrigt fra 3ndypapir, det kom i ark hvor der var fire forskellige mønstre der matchede på hvert ark - altså stykker af 15X15 cm. Rigtig søde motiver, du kan se mere med det lige her http://www.unikscrap.dk/index.php?cPath=13_498&osCsid=5c59b74fe0c360736ed9e5b0a08e69c6.

2 kommentarer:

Pia sagde ...

wow Gitte nogle flotte julekort du har lavet, søde farver og opsætning

Anne Bente sagde ...

wawww for nogle total flotte kort du der har lavet.