tirsdag den 1. marts 2011

Igang med Tim Holtz teknikker

I den forgangne weekend var jeg igang med at prøve en række Tim Holtz teknikker af sammen med Karina. Jeg havde samlet et par videor på youtube og så var det ellers bare om at komme igang.
Motivet på dette kort er lavet på hvid karton, og selve baggrunden blev lavet ud fra ide nummer 2 på denne video.
Lidt griset men rigtig sjovt at prøve. Det er et spørgsmål om at lægge to farver på dit underlag, spray vand på og så ellers rode rundt i det med kartonet :-)
Herefter har jeg stemplet med en ny serie rejse stempler jeg købte i USA for nyligt.
Det nederste motiv er stemplet med distress ink og herefter er der drysset perfect pearls over det for at give en smule glimmer/bling på kortet.

Her kan du fornemme at der er flere farver i de nerste stempler (postkortet i nederste venstre hjørne og de tre små mønter lidt over. Det er stemplet med en blå distress ink og drysset med petroleum perfect pearls.
Ret grænseoverskridende at lave noget der ikke er symmetrisk :-) og det samme gælder det med at lave lag på lag stempling.

Med det næste kort havde jeg gang i både distress ink og glimmer mist. Jeg har et sæt masks med matchende stempler til - de har været i brug her.

Først lagde jeg sommerfugle masken på og sprøjtede med en glimmer mist i farven Patina. Så fjernede jeg masken og sprayede et lag med sunflower glimmer mist. Da det var tørt (fik lidt hjælp af en varmepistol) stemplede jeg sommerfuglen med en blålig distress ink (kan ikke lige huske farven) og dryssede petroleum perfect pearls over det.

Sidst men ikke mindst fandt jeg et af mine store baggrundsstempler fra Hero Arts og stemplede det i en varm gul/organge udover - det er det du kan se som små grene og blomster.

Monteret på orange karton og igen på æblegrøn - pyntet med orange floss.





3 kommentarer:

wildau sagde ...

Det ser bare så godt ud....er vild med sommerfuglen :-)

Else Slipsager sagde ...

Super seje teknikker. Glæder mig til vi ses til Convention. Kig forbi min blog, der er en award til dig.

Linda sagde ...

Snyggt!! Du är otroligt duktig!
Du skriver att du använder petrolium perfect pearls, var har du köpt den färgen? Jag har länge letat efter just petroleum! Kram!