torsdag den 3. marts 2011

Mere Tim Holtz leg

De to kort jeg gerne vil vise idag er også et resultat af legen med ink, perfect pearls mm i den forgangne weekend.
Det her er faktisk det allerførste jeg prøvede at lave, og jeg fandt teknikken i denne video med Tim Holtz. Her kan du også se hvordan jeg lavede stempel motivet - det er lidt sjovt og bemærk at det er altså med vilje at det ser "smattet ud" :-) man stempler motivet med distress ink, herefter drysser du perfect pearls på motivet. Men så stopper logikken... nu tager du en mini mister og sprayer vand ovenpå; det medfører så at distress inken nedenunder perfect pearls motivet reagerer på vandet og begynder at løbe ud - og giver denne distressede effekt.

Nærbillede hvor du kan se at der er perfect pearls glans over motivet. Når du syntes det er smattet nok ud så skynd dig at tørre med en varmepistol - så stopper det med at løbe.
Derefter stemplede jeg med samme farve distress ink som den jeg lavede baggrunden med oveni med et kinesisk inspireret stempel jeg har købt for lææææææææææænge siden, og motivet afsluttes med at man giver en god portion distress ink i en eller flere farver rundt i kanten.
Det sidste kort i denne omgang er lavet med mamorerings effekt igen. Her har jeg taget to farver (grøn og brun) og smurt dem ud på underlaget - sprayet med mini mister med vand og så ellers dyppet kartonet i det. Efterfølgende blev det tørret med varmepistol og så gentog jeg ellers processen indtil jeg var tilfreds med marmoreringen.

Selve motivet er stemplet med en mørk brun distress ink, og langs kanten på motivet har jeg brugt et grunge stempel jeg har haft liggende meget længe.
Så her er der ingen glimmer -ingen perfect pearl men alligevel en dejlig anderledes overflade.



1 kommentar:

Jette / ma11edina sagde ...

Wow... det ser vildt godt ud!! Rigtig råt og rustikt! Er vild med farverne du fik frem i det sidste kort :D