tirsdag den 28. juni 2011

Ribs/jordbær saft




Det er jo med at udnytte ferien til det yderste, så i dag har jeg været i gang med at lave saft. Lige udenfor min have er der et lille stykke fælles areal hvor der gror både ribs og solbær, og i går opdagede jeg at en enkelt af ribs buskene var plukkeklar :-) det blev til et kilo ribs, og man kan såmænd ikke se at jeg har taget nogen! Så mon ikke der skal plukkes en portion mere. Nu syntes jeg så at ribs saft er lidt kedelig så jeg fandt et kilo jordbær på tilbud som kom med i produktionen. Lige nu er saften til afkøling så jeg ved såmænd ikke om den smager godt enbuske, men den ser dejlig ud :-)
Lige om lidt kommer Heidi og Christian med en omgang bær som Heidi har plukket i området hvor de bor og så må der jo gang i saft produktionen igen :-)

2 kommentarer:

plutoodie sagde ...

Der er intet for hjemmelavet saft! Hvormeget saft blev det til?

Heidi sagde ...

Det blev til cirka 10 liter saft af forskellig slags :-)