tirsdag den 28. juni 2011

Semi tørrede tomater




Da jeg for nyligt var på besøg hos Sophie blev jeg introduceret til hendes hjemmelavede tørrede tomater. På trods af at jeg ikke er den store tomatspiser måtte jeg smage, og de var helt fantastiske.
Så i dag besluttede jeg mig til at gøre hende kunsten efter og lave en portion selv. De fik en blanding af olivenolie, balsamico, salt, rørsukker og frisk hakket oregano og så ellers i ovnen ved 80 grader.
Efter ca 3-4 timer i ovnen var de klar, og jeg snuppede ovenstående billede af resultatet. Det var faktisk heldigt at jeg tog det billede, de er nemlig allerede spist :-) Heidi var helt vild med dem og spiste dem først til sin salat og siden som snack. Så lige nu har vi en ny omgang i ovnen :-)

2 kommentarer:

plutoodie sagde ...

Mums - ser godt ud (og lyder nemt at lave)

Heidi sagde ...

De smager faktisk af mange flere :-) spiser dem hurtigere end vi kan lave dem :-)