tirsdag den 12. juli 2011

Frokost af egen avl

I dag har jeg formførste gang været nede og hente til et helt måltid i min fine urtehave. Det var en dejlig fornemmelse at gånder og plukke friske bønner, slikærter, en enkelt hvid gulerod,2 slags salat og lidt friske rødbede blade. En af havenaboerne kom med lidt mynte til mig som da også skulle prøves, så her er mit måltid;



I kruset er der te lavet på friske mynte blade og sødet med honning fra Samsø, se billederne nedenfor for detaljerne af de to tallerkener.


Først en frisk salat med to slags salat, rødbede lade, slikærter, hvid gulerod og så ligensuppleret med en købe gulerod. Dressing af olie, balsamico og Samsø honning.


Ristede friske Bønner med syltede chili, løg, hvidløg og små cherry tomater. Krydret med gulerodstop, salt og paprika.
Det var sjovt at prøve at lave mad bare sådan ud fra hvad jeg nu havde af grøntsager i haven og det er absolut ikke sidste gang det sker :-)

/Gitte

Ingen kommentarer: