fredag den 8. juli 2011

Min første filtede hat




Så har jeg strikket/filtet min første hat. Garnet blev købt i Pinsen da Karina og jeg var på udflugt til Læsø, og der gik ikke lang tid efter jeg kom hjem før pindene kom i gang.
Det er en meget let opskrift, så det var ikke noget langvarigt projekt :-) største udfordring var faktisk at få vaskemaskinen til at filte den, der måtte tre forsøg til før det lykkedes. Første forsøg på 40 grader gav stort set ingen effekt, anden forsøg på 50 hjalp lidt men den var stadig alt for stor og strik agtig så til sidst fik den en tur på 60 grader :-) nu er den filtet som den skal være men desværre også lige på grænsen til at være for lille :-(. Men mon ikke bare jeg skal gå lidt med den så den tager facon efter mit hoved, gjorde det selvfølgelig mens den var våd men den skal nok have lidt mere tilvænning :-)
Det næste bundt garn ligger klar i råhvid og jeg skal klart igang med næste hat snart.
/Gitte

4 kommentarer:

Lycklig sagde ...

Er helt vild med din skønne hat vil du dele opskriften. ....jeg har nemlig garnet forsat go dag Susanne

Lycklig sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Lycklig sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Lycklig sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.