lørdag den 2. juli 2011

Mit allerførste forsøg med quilting

Jeg har længe gået og sukket over en rigtig sød kosmetiktaske jeg har set rundt omkring, så i dag besluttede jeg mig til at prøve kræfter med quilting for første gang og lave en selv. På rokken.dk fik jeg hjælp til at finde en rigtig god vejledning, og med den var det ikke noget problem at lave pungen. Du kan også se en DIY her, den er rigtig udførlig og lige til at gå til :-)
Jeg har snydt på et punkt, jeg har brugt færdigt kantbånd i stedet for at lave det fra bunden, men jeg syntes jeg var udfordret nok af den ene opgave :-)
Her er pungen i lukket udgave
Og indvendigt har jeg brugt samme mønster stof men bare i rosa bundfarve. Det lækre ved den her model er at der ikke er nogen trævlekanter overhovedet, alt er pakket så smukt ind.
Hvis jeg skal give mig selv lidt konstruktiv kritik, så skal jeg øve mig i at folde enderne (de foldes som en mælkekarton) især den ende hvor lynlåsen er åben. Hvis i kigger nærmere på billedet ovenfor så vil i se at den ikke er lige bred i begge ender :-)




1 kommentar:

Gitte Grønfeldt sagde ...

Den er bare blevet superflot - og så kan du allerede stryge et punkt på to-do-listen :-D

Gitte / Gydda