fredag den 15. juli 2011

SMASH book

Igår aftes hyggede Odderne sig med en gang CYber scrap, og i den forbindelse kom vi til at snakke om SMASH books. Jeg anede ikke hvad det var og surfede lidt rundt for at lære mere, og kom også forbi denne video på youtube. Den tændte mig, for det var da sjovt at lave sådan en SMASH book helt fra bunden af i stedet for "bare" at købe en der er lavet - selve processen med at lave den syntes jeg var lidt spændende. Jeg endte med at sidde til midnat og rode med det, men så manglede jeg også bare at få en spiralryg monteret - desværre er zutteren hos Karina for øjeblikket så det må lige vente. Men i skal da se billeder af hvad jeg har bedrevet :-)
Sådan ser bogen ud når den er lukket, jeg har bevidst valgt ikke at pynte den, der kommer måske lige nogen thickers på med en titel men ellers skal papiret stå alene. Bemærk også pennen i højre side. 
 For- og bagside er beklædt både for og bag med mønsterpapir - samme serie men to forskellige farver. Den stribede side til højre er faktisk en lomme på den anden side hvor du kan gemme udklip m.m indtil du lige får det limet på. Faktisk har jeg sat en lomme ved hvert faneblad så der er en midlertidig parkering til jeg kommer i nærheden af en limstift (har ikke lige den smarte pen med indbygget limstift)
 Og så går det ellers over stok og sten med faneblade (se her fik jeg så brugt mit filefolder punch langt om længe) og som sagt med en lomme ved hvert faneblad.
 Første fane indeholder de for-printede sider som jeg kunne hente i forbindelse med videoen jeg referere til ovenfor.
 Så er der sider med mm papir og med linieret og ternet papir - det printede jeg her
Den sidste fane indeholder akvarelpapir, bare for en sikkerheds skyld hvis jeg nu skulle fliippe ud og male med akvarel - kunne også bruges til at tegne lidt zentangels på.
Bagsiden har en ekstra bane med papir for at holde fast i de tre båndløkker som jeg lavede for at kunne have en pen siddende. Egentlig kunne de bare have været under bagstykket.... jeg glemte bare at sætte dem fast da jeg limede den fast :-)
Sådan ser den ud i al sin enkelthed, ikke en masse dims og den slags, enkel som en SMASH bog skal være :-)

2 kommentarer:

Thanni sagde ...

Hvor er den blevet super flot! :)
..og så synes jeg den er endnu sejere end de købte, netop fordi den kan få et helt personligt præg, så nu har jeg nærstuderet videoen du linkede til ;)

10na sagde ...

Hvor er den bare blevet sej. Jeg satser også på at lave min egen. Har dog et "indbindings problem" jeg skal have løst. Uh jeg er inspireret. God weekend KH 10na