onsdag den 14. september 2011

En efterårskjole

For første gang i flere år tog jeg mig sammen og kom i gang med at sy. Jeg var nemlig en tur oppe i min yndlings stofbutik sammen med en kollega og blev forelsket i en kjole der hang deroppe. Samtidig bugnede butikken af de lækreste stoffer i efterårets farver så jeg måtte overgive mig.
Så aftenen er gået med at klippe mønster, klippe stof, sy lidt - prøve den på min gine - sy lidt mere... Og nu er den færdig. Modellen er meget enkel med et spraglet bærestykke og sorte ærmer og nederdel. Jeg har valgt at lave den med lange ærmer men modellen kan også laves med trekvarte ærmer og flæse nederst - men det syntes jeg ikke lige passede til det her stof :-)

Faktisk tror jeg at jeg bliver nødt til at sy en til :-)


/Gitte

3 kommentarer:

Dorthe ◕‿◕ sagde ...

Hvor er den sød Gitte, kan sørme godt forstå du overvejer en mere ◕‿◕
Jeg har også genoptaget syningen for nylig, og har en gine på min ønskeseddel ◕‿◕

Gitte Grønfeldt sagde ...

Supersød kjole - den kan jeg godt forstå du er blevet glad for :-)

Linda sagde ...

Wauw Gitte - hvor er den sød, glæder mig til at se den i virkeligheden. Måske du skal have den med næste weekend;-)