søndag den 13. januar 2013

Genopfrisket bekendtskab - strikkelise

Jeg er for øjeblikket på CHA i Anaheim, en af verdens største hobbymesser sammen med Gitte fra Hobbyboden, og her har jeg deltaget i en række workshops med fokus på kort og scrap. Men også en enkelt med fokus på smykker, og her genopfriskede jeg igår bekendtskabet med et værktøj fra min barndom - Strikkelisen! Nu hedder den godt nok "french knitter" men det er det samme. Det var nu lidt sjovt at prøve, og denne gang var det med perler så jeg kunne lave et armbånd.



Her er arbejdet i hele sin længde, der er trukket cirka 250 perler på tråden inden vi gik igang. Bemærk der er tre forskellige hoveder til den afhængigt af størrelse på perler og typen af tråd.


Et nærbillede af værktøjet.


Og her er så det færdige armbånd, jeg fik det desværre lavet lidt for langt men sødt er det nu.


Nærbillede af projektet. Det var faktisk rigtig sjovt at prøve, skal klart lave det igen på et tidspunkt.

Tak fordi du kiggede forbi.

/Gitte

1 kommentar:

Netti sagde ...

Det ser da rigtig sødt ud og hvem ved..måske du kan sælge armbåndene :)

Gud hvor er jeg misundelig på at du er derovre..nyd det for hunne :)